Dla tych, którzy chcą zarabiać na wiedzy i pasji w zgodzie ze sobą, z wykorzystaniem strategii i wsparciem sztucznej inteligencji.
Tak zapewniała jedna z autorek tego poradnika/przewodnika Karina Misztal już na pierwszej jego stronie. Jednak nie tylko! Również dla tych, którzy zaczynają od zera i dla tych, którzy chcą odświeżyć przekaz swojej firmy, a także dla każdego, kto chce zacząć korzystać z AI. Początkowo myślałam, że należę do tej ostatniej grupy odbiorców.
Jednak okazało się, że do żadnej z wymienionych.
Stanowiłam przypadek samodzielnego i niezależnego rozwoju potwierdzony tą publikacją. Osobą, która samodzielnie przeszła przez wszystkie etapy procesu, nie wiedząc o tym. Różnił mnie tylko czas, bo zajęło mi to całe dorosłe życie. Ta publikacja może znacznie przyśpieszyć osiągnięcie zamierzonego celu, oszczędzając również błędów i niepowodzeń. To nie znaczy, że lektura była dla mnie bezwartościowa.
Wręcz przeciwnie!
Poukładała i usystematyzowała moją wiedzę, którą raczej doświadczałam, niż sobie uświadamiałam. Nazwała jej elementy, wprowadzając konkretne pojęcia, a przede wszystkim utwierdziła w słusznie obranym kierunku rozwoju. Jednak najważniejsze – pozostawiła mi decyzję o jego skali. Tym samym mogłam w pewnym sensie poczuć się oddolną „ekspertką” w ocenie zgodności teorii z praktyką.
Autorki, profesjonalne ekspertki biznesowe i AI w marketingu, przyzwyczajone do prowadzenia szkoleń, kursów i warsztatów w bezpośrednim kontakcie z odbiorcami przekazu, przeniosły ten model narracji na papier. Liczne zdjęcia autorek właśnie z mikrofonem w ręku ilustrujące tekst, wprowadzały wrażenie obecności, które rozpoczęły od przyjaznego wsparcia umieszczonego we wstępie. Ogromu pozytywnego nastawienia, podkreślając – Nie musisz być ekspertem od AI ani zatrudnić agencji, by zbudować silną markę. Wystarczy, że wiesz, kim jesteś i co oferujesz, a także jak to przekazać.
A one są po to, aby ten potencjał pomóc wydobyć i rozwinąć.
Na tej fali pozytywnej energii i wzbudzonej wiary we własne możliwości zaproponowały odrobinę kluczowej teorii niezbędnej do osiągnięcia pożądanego rezultatu. Ustalenia wizji, misji i celów.
Zabrzmiało poważnie, ale to tylko pozory.
Autorki postarały się o to, by ta wiedza była konkretna i poparta przykładami z życia. W tym celu powoływały się nie tylko na własne doświadczenia, ale również znanych osób, marek i firm.
Dopiero po tej dawce treści przeszły do narzędzi AI i ich mechanizmów stosowania.
Tę kolejność odbioru zastrzegły już we wstępie, pisząc – Kolejność rozdziałów nie jest przypadkowa – zależy nam, abyś najpierw poznał zasady tworzenia strategii marki i dopiero potem wprowadzał komendy do ChatGPT. Potwierdzam – to bardzo, bardzo ważne. Bez początkowego skupienia się na swojej osobowości, własnych predyspozycjach psychofizycznych i planach, rozwój się NIE UDA, ponieważ jego fundamentalnym elementem autorki uczyniły ikigai. Japońską filozofię, której pojęcie umieściłam w motcie mojego profilu instagramowego, a o którym po raz pierwszy przeczytałam w reportażu Ikigai: japoński sekret długiego i szczęśliwego życia Hectóra Garcíi i Francesca Mirallesa.
Ten element to clou powodzenia proponowanej strategii.
Autorki i ich połączenie wiedzy z doświadczeniem, a w efekcie osiągane sukcesy, są tego idealnym potwierdzeniem. Czułam tę pasję, misję i powołanie na każdej stronie książki połączone z profesjonalnym wsparciem. Również w grafice jej wydania zgodnej z zasadami dydaktyki. Poradnik jest bardzo przejrzysty w przekazie wiedzy. Zróżnicowany wygląd treści w stonowanych kolorach utrzymuje uwagę odbiorcy. Pomagają w tym wyspy z druku, podkreślenia, punktowanie, wyróżnienia wielkością i krojem czcionki oraz wydzielone miejsca na własne notatki lub odpowiedzi na stawiane pytania. Interaktywność to kolejna zaleta poradnika, który poszerza spojrzenie na prezentowane zagadnienia za pomocą linków i kodów QR. Prezent i kilka bonusów na końcu książki kończą spotkanie z autorkami.
Tak, spotkanie!
Czułam ich obecność, przekonanie, siłę wsparcia, moc sprawdzonej wiedzy, ogrom życzliwości i przyjaznej dłoni na plecach, kiedy drugą pokazywały kierunek patrzenia oraz pewność, że się uda.
Skąd wiedziały?
Prosta odpowiedź – Ponieważ stworzyłyśmy marki w oparciu o metody z tej książki. Do sprawdzenia w mediach pod linkami – Karina Misztal i Małgorzata Siedlik.
Wystarczy skorzystać i zrobić pierwszy krok we własnym tempie.
Zdania pisane kursywą są cytatami pochodzącymi z książki.
Jak stworzyć strategię marki z ChatGPT – Karina Misztal, Małgorzata Siedlik, Wydawnictwo Studio Emka, 2025, 256 stron, ilustracje, literatura polska.
Wywiad z jedną z autorek poradnika – Kariną Misztal.
Autorka: Maria Akida
Kategorie: Poradnik
Dodaj komentarz